کد خبر 634350
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی، «بشار اسد» همتای سوری خود را به دست داشتن در حمله به کاروان سازمان ملل به حلب متهم کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که اکنون بعد از شرکت در مجمع عمومی سازمان‌ملل در آمریکا به سر می‌برد، ادعا کرد دولت سوریه عامل حمله به کاروان کمک‌های ادعایی به «حلب» است.

اردوغان در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» با بیان اینکه دولت سوریه مسئول شکسته شدن آتش‌بس هفته قبل است، مدعی شد: «مسئول این حمله (به کاوران سازمان ملل) خود رژیم ]بشار[ اسد می‌باشد.»

وی آتش‌‌بس توافق شده میان روسیه و آمریکا را به کودکی که مُرده به دنیا آمده شبیه کرده اما گفت امیدوار است مذاکرات میان روسیه، آمریکا و ترکیه بتواند روح تازه‌ای در آتش‌بس بدمد.

رئیس جمهور ترکیه در این مصاحبه مسائلی را حول اختلافات با آمریکا بر سر حمایت از ائتلاف کردهای شمال سوریه مطرح کرده و با اشاره به گروه تروریستی پ.ک.ک افزود: «ما با دوستان آمریکایی خود در این باره موافق نیستیم. هیچ تروریست خوب یا بدی وجود ندارد. همه تروریست‌ها بد هستند.»

اردوغان درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشنهاد «دونالد ترامپ» برای ممنوع کردن مهاجرت مسلمانان به آمریکا را «غیرممکن» توصیف اما از حمایت از یک نامزد خاص اجتناب کرده و گفت: «چیزی که می‌خواهم این است که اراده مردم ]آمریکا[ اعمال شود.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان پسا-کودتا رسانه‌ها را سرکوب کرده، ضمن رد این ادعا، تاکید کرد: «اگر ژورنالیست‌ها چندین سازمان‌های تروریستی را ترغیب کنند که دولت را سرنگون و قانون اساسی در ترکیه را نابود کنند، آیا می‌توانیم به آنها چنین اجازه‌ای را بدهیم؟ نه. ترکیه یک کشور قانونی است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    بر فرض امدادی بون کاروان چند سوال مطرح است: اول اینکه با اجازه و هماهنگی کدام مقام رسمی دولت سوریه این کاروان وارد خاک این کشور شده است تا بمباران شود؟! دوم اینکه کاروان با هدف تحویل به کدام گروه وارد منطقه شده بود؟اگر قرار بود به تروریستها در بخش شرقی شهر حلب که ممیگن محاصره هست تحویل گردد که در شهر اوروم الکبری واقع در حاشیه غربی استان حلب نزدیک استان ادلب چه میکرد؟اوروم الکبری در کنترل جبهه النصره هست سوال اخر اینکه سازمان ملل چه اصرار و همکاری با این گروه داره در سوریه؟
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    اين الاغ خيلي حرف هاي بي ربط مي زنه او يكي از حاميان تروريست هاي تكفيري است و بايد به سزاي جنايت هايش در عراق و سوريه برسد
  • حسین ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    این عثمانی دوباره .....توبه گرگ مرگه.
  • ناشناس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    اردوغان بیشور ترین شخص درنیای سیاست فقط یک خرده از داعشهای نفهم بالاتر
  • رضا از مشهد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    بشار باید با کردها کنار بیاد بعد کردا رو ساپورت کنه بندازه به جون ترکیه احمق تا خردوغان بفهمه بشار بدبخت اگه بخاد دشمنی کنه نیازی نداره اتش بس رو نقض کنه...کافیه یه اختیاراتی به کردها بده تا کابوسی ابدی برا ترکیه باشه و تمامه کردها رو هم بیاره تو جبهه خودش
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    اصلا خودشم نمیدونه موضعش دقیقا چیه... دست خوش تغییرات هست. یک بار سمت امریکا ویک بار سمت روسیه . تو داعش که موثر ترین نقش رو ایفا کرد که باعث کشته شدن این همه ادم شد.
  • ایرانیم ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    باز این مردک بوقلمون صفت خواب نما شد. عجب حیوون هزار رنگیه هااااا..... ای خردوغان تف بر اون روی بی حیا و بیشرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس